Turbo 16.08
- Allan Herskind
Turbo 16.08
Det bliver jo dejligt vejr, så afsted må vi.
Turen bliver på ca. 65 km og der vil blive forholdsvist højt tempo på lange strækninger.
Hvis vi bliver nok, deler vi i mindre grupper.
Turen ses her:
https://ridewithgps.com/routes/28357939
Turen bliver på ca. 65 km og der vil blive forholdsvist højt tempo på lange strækninger.
Hvis vi bliver nok, deler vi i mindre grupper.
Turen ses her:
https://ridewithgps.com/routes/28357939
Venlig hilsen
Allan Herskind
Allan Herskind
-
Re: Turbo 16.08
Jeg er på.
Mureren
Mureren
-
Endnu en flot aften hvor 14 pedaleurs kørte Allans fine tur nordpå, der var lidt vind, så i gruppeintervallerne var der mulighed for, at øve lidt viftekørsel.
To slangeskift, Per's var vist en nordfynsk klapperslange, fik vi også øvet.
Personligt var jeg træt inden, og i tvivl om jeg skulle med, men det går jo altid når man får lettet bagdelen og trukket i det stramme outfit, og man ved at selskabet er godt og turen vel planlagt.
Mange tak til turleder Allan.
Jeg vil gerne forsøge mig med en tur i nær fremtid, qua vores snak. Nærmere følger.
Vh Bjarne.
To slangeskift, Per's var vist en nordfynsk klapperslange, fik vi også øvet.
Personligt var jeg træt inden, og i tvivl om jeg skulle med, men det går jo altid når man får lettet bagdelen og trukket i det stramme outfit, og man ved at selskabet er godt og turen vel planlagt.
Mange tak til turleder Allan.
Jeg vil gerne forsøge mig med en tur i nær fremtid, qua vores snak. Nærmere følger.
Vh Bjarne.
Bjarne Larsen
4 seasons
4 seasons
-
Som sædvanlig en fin tur med formanden som turleder.
Jeg tror vi var hele 14 mand til turbo træning i dag, og der kom godt med fart på undervejs i diverse intervaller i modvind m.m.
Formanden holdt også en lille pep-talk undervejs, og det fik faktisk tempoet helt i top på turens sidste 1/4.
2 punkteringer blev det også til.
/Bent
Jeg tror vi var hele 14 mand til turbo træning i dag, og der kom godt med fart på undervejs i diverse intervaller i modvind m.m.
Formanden holdt også en lille pep-talk undervejs, og det fik faktisk tempoet helt i top på turens sidste 1/4.
2 punkteringer blev det også til.
/Bent
Bent
- Per Schmidt Nielsen
Jeg fik ødelagt et dæk igen i dag og næsten samme sted som i søndags - nær Veflinge.
Måske findes der en særlig slags flint på disse kanter, så man skal holde sig væk med frække dæk med tynde sider
Måske findes der en særlig slags flint på disse kanter, så man skal holde sig væk med frække dæk med tynde sider
-
Dejlig lange intervaller uden alt for mange bakker - høj hastighed, 14 med gode ben - så er det fedt at kører på cykel og det er vist det vi alle kommer for
Tak til alle mand
Tak til alle mand
HOVMARK
-
Jeg kom først! Altså med en punktering. Ikke en gang ud af byen var vi kommet. Jeg var klar til at køre hjem igen, men Roger var hurtig og fik klaret det for mig. Tak Roger.
Det var også dagen min nye computer skulle prøves af . Min 1000´er havde fået en sort plet inde i skærmen efter en tur på gulvet derhjemme, så Garmin byttede den til den nye 1030 for 1200,-. Det er klart en bedre maskine, med større skærm, mere logisk og med mange nye features, hvis man er til nørderi. Det er en fantastisk service, den var alligevel 3 år gammel. Men lad nu vær med at smide Jeres Garminer på stengulvet derhjemme. Det er ikke sikkert I er så heldige som mig.
Angående dagens peptalk vil jeg komme med en kommentar. I de ti år jeg har været i klubben har der ikke været den store forskel i tempoet i Super og Turbo, derimod har der været kørt meget forskelligt, hvor Super kører hyggetur med et par gode intervaller blandet ind, og Turbo køres meget mere teknisk, med fokus på at optimere træning og køreteknik. Dette for at dygtiggøre sig og måske komme op i racerrøvsgruppen, eller bare fordi man kan lide den form for træning. Personligt kan jeg godt lide den form for træning og vil derfor påskønne at vi fortsætter denne stil, også når andre byder ind med ture. Allan har været super til at variere træningen og komme med nye idéer, fartlege m.m. Hvis fok ikke kan lide den form for træning skal de jo ikke stille op til denne træning, alternativt kan de byde ind med tur/træningsforslag og så må vi se hvordan det falder ud.
Jeg ser frem til mange gode træninger både med Turbo ( så længe jeg kan følge med) og med Super, men er også en af dem der mener at det er turlederen der lægger linien for dagens træning.
Vi ses på lørdag ( Peter har en lang tur klar i Turbotempo ) Jeg har tænkt mig at komme, på trods af at min Garmin siger at jeg skal hvile i 4 dage ovenpå dagens intervaller, men det er altså ikke Garmin der bestemmer over mig.
Hilsen Halvard
Det var også dagen min nye computer skulle prøves af . Min 1000´er havde fået en sort plet inde i skærmen efter en tur på gulvet derhjemme, så Garmin byttede den til den nye 1030 for 1200,-. Det er klart en bedre maskine, med større skærm, mere logisk og med mange nye features, hvis man er til nørderi. Det er en fantastisk service, den var alligevel 3 år gammel. Men lad nu vær med at smide Jeres Garminer på stengulvet derhjemme. Det er ikke sikkert I er så heldige som mig.
Angående dagens peptalk vil jeg komme med en kommentar. I de ti år jeg har været i klubben har der ikke været den store forskel i tempoet i Super og Turbo, derimod har der været kørt meget forskelligt, hvor Super kører hyggetur med et par gode intervaller blandet ind, og Turbo køres meget mere teknisk, med fokus på at optimere træning og køreteknik. Dette for at dygtiggøre sig og måske komme op i racerrøvsgruppen, eller bare fordi man kan lide den form for træning. Personligt kan jeg godt lide den form for træning og vil derfor påskønne at vi fortsætter denne stil, også når andre byder ind med ture. Allan har været super til at variere træningen og komme med nye idéer, fartlege m.m. Hvis fok ikke kan lide den form for træning skal de jo ikke stille op til denne træning, alternativt kan de byde ind med tur/træningsforslag og så må vi se hvordan det falder ud.
Jeg ser frem til mange gode træninger både med Turbo ( så længe jeg kan følge med) og med Super, men er også en af dem der mener at det er turlederen der lægger linien for dagens træning.
Vi ses på lørdag ( Peter har en lang tur klar i Turbotempo ) Jeg har tænkt mig at komme, på trods af at min Garmin siger at jeg skal hvile i 4 dage ovenpå dagens intervaller, men det er altså ikke Garmin der bestemmer over mig.
Hilsen Halvard
-
- Geografisk sted: Odense
Efter ikke at have kørt turbo i længere tid, har jeg som ”ydmyg” gæst deltaget i tirsdagens og torsdagens ture. Pulsen er her både på den ene og den anden måde kommet helt i top - heldigvis ikke på grund af farlige trafikale situationer – men fordi det har været en rigtig god og udfordrende omgang træning. Trods gæstestatus tillader jeg mig alligevel at analysere lidt på de to ture, og de tegner for mig at se et ikke helt overraskende billede af, at vi er langt bedre til at køre om kap end at samarbejde om at køre et højt/lavt tempo, og til at følge turlederens anvisninger. Fx følte jeg mig i dagens øvelse, hvor vi skulle holde afstand til den forankørende, som på de tyske motorveje, hvor min kone konstant opfordrer mig til at holde større afstand, samtidig med jeg bliver presset bagfra og overhalende billister ”stjæler” afstanden. Når 14 mand skal/vil træne sammen, kræver det en hvis disciplin, og den skal turlederen selvfølgelig ikke hver gang kæmpe for at opnå. Måske skriver jeg ovenstående mest til mig selv, men hvis andre også vil have det i baghovedet til de næste træningsture, så er de velkommen.
På grund af de to punkteringer blev tiden lidt kneben. Sammen med Allans ”balle” motiverede dette til et frisk tempo i hjemafgående retning. For mit vedkommende resulterede dette i tre private Strava-rekorder (bl.a. på militærbakken) og 76 gode km på kontoen.
Tak for en hyggelig aften og en god træning.
På grund af de to punkteringer blev tiden lidt kneben. Sammen med Allans ”balle” motiverede dette til et frisk tempo i hjemafgående retning. For mit vedkommende resulterede dette i tre private Strava-rekorder (bl.a. på militærbakken) og 76 gode km på kontoen.
Tak for en hyggelig aften og en god træning.
always look on the bright side of life!