Giro d'Italia 2025 🩷

Alt det som ikke kan placeres i andre grupper.
Besvar
Michael Kjærskov

Giro d'Italia 2025 🩷

Indlæg af Michael Kjærskov »

Som første dansker nogensinde spurtede hele cykeldanmarks Mads P. sig i dag til retten til at bære "La Maglia Rosa" 🩷

Dette betyder sikkert at endnu flere i år kommer til at følge turen rundt i støvlelandet, som - parentes bemærket -i øvrigt lige har haft fint besøg af 43 skarpe fynske cykelmotionister :D

... Og apropos besøg fra Le Pedaleur de Charme's medlemmer, så skal dette års Giro over et par knolde, som klubbens Italiensfarer kender særdeles godt.

På 16. etape den 27. maj skal rytterne bl.a. over St. Barbera stigningen nord for Garda søen inden de cykler mod Monte Baldo, som bestiges fra Mori-siden over Brentonico og med målstreg på Monte Baldo ved San Valentino.

På 15. etape den 25. maj skal jeg personlig følge rigtig godt med, da destinationen for næste års klubtur er på menuen. Monte Grappa skal forceres fra den "nemme side". Den legendariske 23,8 km stigning fra Poggagno som "kun" holder 6,2 % i snit. Etapen slutter dog ikke på toppen, hvorfor vi også får muligheden for at se en af de mange nedkørsler fra bjerget, og samle inspiration til næste års tur.

God fornøjelse med dette års Giro-etaper, og jeg krydser personligt fingre for, at Mads P. får så mange dage som muligt i Gurli Gris kostume 🐷 (som han selv har udtrykt det).
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨

Brugeravatar
Allan Herskind

Re: Giro d'Italia 2025 🩷

Indlæg af Allan Herskind »

:D
Venlig hilsen
Allan Herskind

Charles Mejner Thorarinsson

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Er du stadig i tvivl om du skal med på næste års klubtur til Italien (Bassano del Grappa) så se med i morgen på Kanal5, Eurosport eller MAX ;)
Som Michael skriver skal Pink Panter og de andre proffer teste en af bakkerne for os...

PS: tillykke til Asgreen :shock:

Claus Mogensen

Indlæg af Claus Mogensen »

Ja det er en fin stigning, som Giroen kører i dag op til Monte Grappa, fra toppen i 1775 højde kan man i klart vej se til Venedig - Vicki og jeg kørte den for 4 år siden, lang stigning men ikke stejl.

En mere stejl og kortere stigning starter også nede fra byen Bassano Del Grappa, så der er flere muligheder.

Hvis nogen skal på sommerferie omkring Bassano, skal de klart besøge byen Asolo, som både er flot og hyggelig, ligger ca 15 km fra Bassano.

Claus

Søren Dahl Mortensen

Indlæg af Søren Dahl Mortensen »

:P Sikke en flot rute op ad Monte Grappa , jeg vil glæde mig til næste års tur !
Og dejligt at de har lagt nyt asfalt på flere strækninger ;)

Charles Mejner Thorarinsson

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

... og i dag er det så Santa Barbara, som rigtig mange af os kender og har kørt flere gange ;)

På 16. etape den 27. maj skal rytterne bl.a. over St. Barbara stigningen nord for Garda søen inden de cykler mod Monte Baldo, som bestiges fra Mori-siden over Brentonico og med målstreg på Monte Baldo ved San Valentino.

Besvar