I dag blev der kørt Carl Nielsen Touren 2025. Med 20 ryttere fra klubben på startenlisten – plus et par i forklædning (Cykelnerven m.fl.). De fleste (17) valgte 90 km, én kørte 130 km, og resten tog 60 km.
En par håndfulde af os kom med ud i gruppe 1 på 90. (der var vist fire startgrupper i alt). Feltet var flere gange ved at knække i mod- og sidevinden, men det skete først for alvor på Golfbakken. Her kørte 15 mand væk. Flere fra klubben blev semi-sat på bakkerne, både før og efter golfen, men imponerede ved gang på gang at få lukket hullerne. Kingo gjorde det vist hele tre gange, andre nøjedes med ét eller to heroiske comebacks. Efter Diernæs var det især LpDC, anført af Frederik og Kingo, der holdt tempoet højt – til stor frustration for de øvrige i gruppen. Kæden blev holdt stram helt ind til mål, hvor Kingo trak godt op til indløbet, og Frederik leverede et leadout, som selv Jasper P. ville misunde. Jeg skulle blot træde godt til de sidste par meter for at nappe spurten i resterne af gruppe 1.
Ingen trafikregulering og få mc'er, men heller ikke de store problemer ude på ruten.
Alt i alt: Et fedt løb, spændende vejr – og klasse med 20 LpDC’ere på startlisten syntes jeg.
Og hey - tak for turen rundt!
Carl Nielsen Touren 2025
-
Carl Nielsen Touren 2025
Senest rettet af Morten Hvid 21 sep 2025, 20:02, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Carl Nielsen Touren 2025
Sådan, godt gået gutter, tillykke til Morten, og god beretning 

-
Jeg var den eneste der prøvede kræfter med de 130 km.
Det blev en hård dag på cyklen hvor jeg skulle forsøge at følge med de unge licens ryttere der stillede til start.
I et løb med alle de Fynske bakker var jeg dog fortrøstningsfuld. Det gik med fuld fart ud til magtenbølle hvor den spiltede første gang. Herefter kom udskilning på vissenbjerg. Jeg tror vi var 15 mand tilbage i fronten.
Så gik det i fuld fart mod sydfyn. Vi kom ud i et stykke med sidevind efter 50 km og jeg blev sat i en gruppe nr. Med 5 mand. Der var 6 i front gruppen.
Vi 5 samarbejdede fint til diernæs hvor jeg lå forrest og missede et højresving hvor ruten var ændret. Det var efter 90 km og de andre ventede ikke derfor blev det til 40 km enkelt start til mål.
Jeg endte som nr. 10 samlet med en klar sejr i min aldersgruppe.
Det blev en hård dag på cyklen hvor jeg skulle forsøge at følge med de unge licens ryttere der stillede til start.
I et løb med alle de Fynske bakker var jeg dog fortrøstningsfuld. Det gik med fuld fart ud til magtenbølle hvor den spiltede første gang. Herefter kom udskilning på vissenbjerg. Jeg tror vi var 15 mand tilbage i fronten.
Så gik det i fuld fart mod sydfyn. Vi kom ud i et stykke med sidevind efter 50 km og jeg blev sat i en gruppe nr. Med 5 mand. Der var 6 i front gruppen.
Vi 5 samarbejdede fint til diernæs hvor jeg lå forrest og missede et højresving hvor ruten var ændret. Det var efter 90 km og de andre ventede ikke derfor blev det til 40 km enkelt start til mål.
Jeg endte som nr. 10 samlet med en klar sejr i min aldersgruppe.
- Michael Madsen SV
Gode løbsberetninger!
Mit eget løb var ikke noget at skrive hjem om.
Jeg blev sat på stenbækvej, kæmpede mig op igen sammen med Lauritz for blot at blive sat på golfbakken. Heldigvis (for mig) kunne Jonas heller ikke følge med, og vi kørte sammen resten af turen. Vi ender med ”kun” at tabe 3 minutter til hovedfeltet – hvilket jeg synes var godkendt.
Mit eget løb var ikke noget at skrive hjem om.
Jeg blev sat på stenbækvej, kæmpede mig op igen sammen med Lauritz for blot at blive sat på golfbakken. Heldigvis (for mig) kunne Jonas heller ikke følge med, og vi kørte sammen resten af turen. Vi ender med ”kun” at tabe 3 minutter til hovedfeltet – hvilket jeg synes var godkendt.
- Allan Herskind
Ja, dejligt at læse lidt historier om løbet.
Og når jeg er klar igen, kan vi jo lave nogle træninger på Stenbækvej. Den er altid træls

Og når jeg er klar igen, kan vi jo lave nogle træninger på Stenbækvej. Den er altid træls

Venlig hilsen
Allan Herskind
Allan Herskind