Alpetramp 2024

Beretninger fra de forskellige cykelløb.
Besvar
Brugeravatar
Michael Madsen SV

Alpetramp 2024

Indlæg af Michael Madsen SV »

Hold kæft en tur :D

Desværre havde vejrguderne givet en ordentligt omgang regnvejr lørdag aften/nat, hvilket bevirkede plaskvåde veje. Snakken ved planken gik også på, at det ville blive en dag med mange punkteringer, og desværre skulle det vise sig at være sandt.

Allerede ved Dalum Papirfabrik konstaterede jeg, at jeg var punkteret på forhjulet, og at tubelessvæsken havde svært ved at lukke hullet og det var først 10 km senere forhjulet stoppede med at lække tubelessvæske.
Det var ikke den start jeg havde drømt ved første cykelløb i 12 år. Hvorfor skulle den første punktering i Pedaleur-regi dog lige komme på min første løbsdag. Jeg var rigeligt stresset over den forestående kørsel i felt/placeringskamp.

Vi kommer derefter fint til Brobyværk og jeg får lidt ekstra luft i forhjulet og konstaterer, at det lader til at hullet nu var lukket fint.
Jeg blev overtalt af René og Roger til at jeg skulle stille mig godt frem i 1. Startgruppe - en enkelt træning med racerrøvene kvalificerer åbenbart én til at være en rigtig væddeløber :lol:

Starten går og jeg har lidt problemer med positionskampen - heldigvis er tempoet ikke så højt, så jeg er godt med indtil Håstrup-stigningen hvor jeg desværre allerede må slippe de forreste. Der kommer heldigvis en mand op, og vi jagter feltet alt hvad vi kan og flere gange er vi meget tæt på at komme op (få hundrede meter).

Det lykkes dog aldrig, og da vi har overstået golfbakken kommer der 3 gutter susende (kun en med startnummer). Jeg hopper med dem, men må opgive på en bakke ved km 41. Ikke nok med at jeg eksploderer på bakken, så får jeg igen en siver på fordækket - der var jeg satme en presset makker :shock:
Heldigvis lukker tubelessvæsken hullet og jeg sidder derfra helt alene de sidste 20 kilometer. Jeg kører med alt hvad jeg har, og frygter hele tiden at en gruppe indhenter mig, men jeg ser ikke et øje inden jeg passerer målstregen.

62 km på 1:48,33 hvilket jeg på nuværende tidspunkt ikke ved hvilken placering det giver, da resultatlisten ikke tager højde for deltagere, som var tilmeldt i gruppe 2 el. 3, men startede i gruppe 1.

Ligegyldigt hvad, var det en fed oplevelse at køre race, og helt sikkert ikke sidste gang at jeg deltager i Alpetramp :D

Knud Pedersen
Geografisk sted: Odense SV

Re: Alpetramp 2024

Indlæg af Knud Pedersen »

Fed beskrivelse Madsen - og godt kørt 💪
(Træning med super kan godt give power🙂)

Jon Gaarsmand

Re: Alpetramp 2024

Indlæg af Jon Gaarsmand »

Pedaleurs til Alpetramp 1
Pedaleurs til Alpetramp 1
IMG_20241020_095410_copy_800x400.jpg (73.66 KiB) Vist 491 gange
Pedaleurs til Alpetramp 2
Pedaleurs til Alpetramp 2
IMG_20241020_095453_copy_800x600.jpg (144.59 KiB) Vist 491 gange
Flotte fyre klar til start 😁 mudder og sved venter forude.

Besvar