Søndag den 15.08 kl. 09.00 Fyens Hoved

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Besvar
Bo Ravn

Søndag den 15.08 kl. 09.00 Fyens Hoved

Indlæg af Bo Ravn »

Vi må vel udnytte en smuk søndag morgen til en tur langs vand, hvor vi kan komme til det. 80-90 km i tempo som alle kan være med i, måske et besøg hos Målebageren, hvis der er stemning for det. Så husk visakort eller telefon. Skriv hvis du kommer til en varm tur.
Bo Ravn
Næstformand

Bo Ravn

Re: Søndag den 15.08 kl. 09.00 Fyens Hoved

Indlæg af Bo Ravn »

OK så søndag den 16.08 da :D
Bo Ravn
Næstformand

René Mose

Indlæg af René Mose »

Kommer

Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Kommer

Jan Tilman Nielsen

Indlæg af Jan Tilman Nielsen »

Kommer

Roger Oinas Larsen

Indlæg af Roger Oinas Larsen »

Kommer også og holder jer med selskab

Claus V Nielsen (mureren)

Indlæg af Claus V Nielsen (mureren) »

Åååå. Kan ikke komme👍😉. Er blivet for elsket i THURØ 🤪

God tur. Ses tirsdag. 💪👍

Mureren. 🚴😎

Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

8 mand var mødt op til dagens tur, hvor vi fik kørt til Korshavn og tilbage i jævnt søndagstempo.

Rene var ved at blive påkørt i Måle, da en bilist svingede ud foran ham, men heldigvis kunne Rene undvige ved at køre ind i en have.

Det var en flot sommerdag, og meget varmt til sidst.
Vedhæftede filer
lpdc2.jpg
lpdc2.jpg (119.07 KiB) Vist 6481 gange

René Mose

Indlæg af René Mose »

Super tur til Fyns hoved👍 Fandme smukt !

Følte mig lidt som Armstrong da Beloki væltede på nedkørslen fra Col de la Rochette,
Nåede at smutte forbi cabriolen og ind gennem busk og kræt og 20meter ind i En forhaven😇

Største overraskelse var dog at kvinden i bilen begyndte at skælle ud over at cyklister i Nordsjælland kører som en brækket arm og jeg derfor selv var uden om det. 🤔( bilen lavede en 3pkt vendning i et 90graders sving)

Nå, Efter lidt diskutioner og trusler om jeg ville kontakte politiet, fik hun dog klemt en lille undskyldning ud mellem de gamle Rosévins læber, Imens hendes mand, på ny var ved at bakke ind i en ny tilfældig cyklist ude på vejen😡

Pas godt på jer selv😘

Bo Ravn

Indlæg af Bo Ravn »

Super smuk og meget varm tur til Fyens Hovede søndag formiddag. Lige knap 100 km på tælleren for vi 8 mand, som var afsted. En blandet gruppe men god disciplin om tempo og intensitet, så alle kom med hjem, selvom formanden var godt brugt til sidst.

Og ja Rene Mose var alt for tæt på at blive ramt af venstresvingende bilist ved Måle bageren. Jeg sat i 1. parket som vidne 5 mtr bag Rene
da episoden opstod.

Det er ikke så meget Renes elegante undvigemanøvre ind foran bilen og ind i indkørslen og derpå op på græsplænen til alt held uden stengærde eller hæk at slå sig på. Det var mere alt den vrede, had og fordomme om cyklister som den kvindelige halvdel af det ældre (ældre så er de ældre end mig :D ) ægtepar kunne udspy da Rene rimeligt nok kritiserede deres vanvidskørsel. Manden havde fået lov til at sidde bag rattet, så kunne han ikke også få lov til at sige noget. Men det kunne hun og langt hen ad vejen helt uden sans for at det faktisk 100% var deres forseelse. En lille undskyldning blev det dog til, da Rene truede med ordensmagten.

Og jeg er fortsat forundret over al den vrede sådan en nydelig dame på 65+ kunne have ift. cyklister. Vi kører ikke altid eksemplarisk på de små bakkede veje omkring Måle, men idag var der ikke en finger at sætte på vores kørsel,- helt efter bogen.

Jeg vil stadig slå til lyd for at vi skal blive venner med de andre trafikanter, og vi skal gøre vores. I dag var det ikke nemt, men godt at intet skete med Rene.
Bo Ravn
Næstformand

Besvar