Søndag 23. maj - LANG TUR

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Brugeravatar
Allan Herskind

Re: Søndag 23. maj - LANG TUR

Indlæg af Allan Herskind »

5 mand mødte tidligt op.
De 3 til den lange og de 2 til en afkortet tur.
Lidt regn og våde veje til en start, men efter et stykke tid tørrede det op. Derefter var det kun vinden der var vedholdende, men det var den så også😝.
Det var et par stærke folk jeg kørte med, og heldigvis kunne de jo så tage godt med vind.
Det var dog ikke nok, så jeg ville gerne køre det sidste stykke alene, for at få noget zone 2 på kontoen.
Det gjorde jeg så, og kom fint hjem.
Det var en rigtig fin tur Knud havde lavet, og det sidste blev kørt i solskin.
Tak til alle for en god tur, nu trænger benene dog også til ro👍.
Venlig hilsen
Allan Herskind

Knud Pedersen
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af Knud Pedersen »

Tak til Roger og Bent for at hjælpe os ud i modvinden, og tak til Lars og Allan for at tage udfordringen "100 miles" op.
Turen langs kysten er hugget fra 333 km Fyn rundt, som nogle af os kørte for en del år tilbage. (også en fed tur, dog i noget bedre vejr - specielt da vi startede med at se solen gå op).

Bent Bächler

Indlæg af Bent Bächler »

En fin tur Knud havde komponeret, dog lidt kold og fugtig.
Tænker I havde rigtig meget vind ned langs Lillebælt :).

Jeg tog mig af første punktering, og Allan tog nummer 2 en kilometer senere.
Da jeg havde fyret en CO2 patron i mit Baghjul, kunne jeg desværre se, at det hoppede lidt når jeg drejede hjulet rundt.
Men vi havde jo Maestroen himself - Roger - med, så han lurede lige hvor dækket hang en smule for langt nede i fælgen.
Derefter tog han fat og gav det et vrid, og så havde jeg et rundt hjul igen og jeg kunne køre videre med det samme.
Amazing, tak Roger.

Tak for turen :D
Bent

Lars Rousing

Indlæg af Lars Rousing »

En rigtig fin tur og ret udfordrende pga vind. (Vil tro de 125 var mod/sidevind). Det var lidt surt vejr i starten, efter Harndrup have vi stort set tørvejr resten af vejen. Stykket mellem Strib og Assens skulle der holdes godt fast i styret, med sidevinden fra havet.
@ Roomie, beklager hvis jeg fik trykke for meget, men Vi fik da lært da lært at køre på hjul, på denne tur:D
Min forplejning; 2 barre og 2 geler og med 2 friske dunke vand på Assens havn, lige i skabet.

Brugeravatar
Allan Herskind

Indlæg af Allan Herskind »

Halløj Roomie,
Ikke noget at indvende. Jeg hyggede mig også hjem alene :D
Jeg har kigget lidt tal, og kan se vi kørte en nogenlunde tilsvarende tur i 2018 (163 km)
Og at mine tal var noget bedre den gang. Både puls og watt.
Jeg havde bare ikke rigtig hul igennem fra mave til ben, og slog så over på mere forbrænding af fedt på hjemturen. Så gik det fint.
(Jeg går tilbage til SIS energibarer igen. Dem kan min mave med, ved jeg, og de er bestilt og på vej!)
Men kanon at komme på langtur igen, det er meget lang tid siden sidst. :)
Og knæ, ryg, numse osv. holdte fint til det, og det var jo rart at konstatere.
Venlig hilsen
Allan Herskind

Besvar