Lad os holde hjulene (og Forum) igang
-
Re: Lad os holde hjulene (og Forum) igang
Ja arbejde arbejde.idag 430-900 flisearbejder.
Kl 10
Da jeg skulle til at cykel Idag kom der 6 stk forbi hvor jeg boer fik lov til at køre med dem.
Fed turer 80 km 2 timer og 20 minut ca 35 i snit.
Grupper. Det var godt at prøve igen.
God søndag.
Mureren.
Kl 10
Da jeg skulle til at cykel Idag kom der 6 stk forbi hvor jeg boer fik lov til at køre med dem.
Fed turer 80 km 2 timer og 20 minut ca 35 i snit.
Grupper. Det var godt at prøve igen.
God søndag.
Mureren.
35 i snit Claus, så skal kæden holdes stram.
Jeg cyklede 80 km med Søren (den forkerte vej) ud over Dalbybugten, Stubberup, Måle, Kerteminde og Noret hjem. Forbavsende få ude at cykle på den første dag i lang tid uden strålende solskin. Jeg er spændt på hvilke aktiviteter, der bliver åbnet for den 10. maj,- måske er vi heldige at cykling i større grupper er en af dem
God søndag Pedaleurs.
Jeg cyklede 80 km med Søren (den forkerte vej) ud over Dalbybugten, Stubberup, Måle, Kerteminde og Noret hjem. Forbavsende få ude at cykle på den første dag i lang tid uden strålende solskin. Jeg er spændt på hvilke aktiviteter, der bliver åbnet for den 10. maj,- måske er vi heldige at cykling i større grupper er en af dem
God søndag Pedaleurs.
Bo Ravn
Næstformand
Næstformand
-
Ja Bo. Det gik godt. Mureren tog nogle mega føringer. Så de kunne se klubdragten.
Mureren.
Mureren.
- Allan Herskind
I denne tid er det jo godt nok at finde på noget som ikke helt er som vanligt.
Jeg kom i dag dog uforvarende til at teste det nye tøj i regnvejr, og det var godt nok ikke lige med i planen.
Og så på en feriedag, men i skrivende stund begynder solen igen at kigge frem, så nu må jeg ud og nyde den!
Tøjet virkede fint nok, og kun hænder og fødder var kolde ved hjemkomst.
Og Claus, jeg tog også en del føringsarbejde, dog uden nogen til at kigge bagfra......
Jeg kom i dag dog uforvarende til at teste det nye tøj i regnvejr, og det var godt nok ikke lige med i planen.
Og så på en feriedag, men i skrivende stund begynder solen igen at kigge frem, så nu må jeg ud og nyde den!
Tøjet virkede fint nok, og kun hænder og fødder var kolde ved hjemkomst.
Og Claus, jeg tog også en del føringsarbejde, dog uden nogen til at kigge bagfra......
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024
Allan Herskind
- Allan Herskind
Så er vi kommet ind i "Kom Maj du søde milde", men det er ikke helt tilfældet synes jeg.
Nå, men på tur ville jeg alligevel.
3 x 15 min Sweetspot var planen og det blev også til.
Pulsgennemsnit for alle 3 intervaller blev på 151 og det passer rigtig fint.
Det er dog et lidt svært terræn at holde en jævn puls i, men så gik tiden jo med at holde øje med det
Og iflg Garmin skubbede turen formen i den rigtige retning, så det er en god måde at gå ind i weekenden på.
Hyg jer og hvem ved. Vi ses måske snart igen.....
Turen ses her:
https://www.strava.com/activities/3384043644
Nå, men på tur ville jeg alligevel.
3 x 15 min Sweetspot var planen og det blev også til.
Pulsgennemsnit for alle 3 intervaller blev på 151 og det passer rigtig fint.
Det er dog et lidt svært terræn at holde en jævn puls i, men så gik tiden jo med at holde øje med det
Og iflg Garmin skubbede turen formen i den rigtige retning, så det er en god måde at gå ind i weekenden på.
Hyg jer og hvem ved. Vi ses måske snart igen.....
Turen ses her:
https://www.strava.com/activities/3384043644
Venlig hilsen
Allan Herskind
Allan Herskind
- Allan Herskind
Dejligt at se så mange Pedaleurer der har været ude i dag. På Strava.....!!
Venlig hilsen
Allan Herskind
Allan Herskind
Nemlig Allan og en håndfuld udenfor Strava
X
X
- Per Schmidt Nielsen
Status efter syv ugers nedlukning:
31 cykelture og 4 løbeture.
Det er jo mange træningspas. Ikke fordi at motivationen er særlig god, men man kan jo ikke bare sidde derhjemme...
Jeg har forsøgt alverdens ting for at gøre træningen interessant:
Først og fremmest har jeg kørt en masse steder hen, hvor jeg aldrig eller sjældent har været, og der er masser er flotte steder.
Så har jeg forsøgt at få gang i noget intervaltræning, men det er rigtig svært at få lavet noget seriøst for mig, når jeg kører alene.
I dag var jeg så på et nyt eventyr, en tur til Jylland for at drikke en cappuccino - meget sjov ide, men uendeligt kedeligt at køre i god modvind i over to timer og generelt var det en lang men uengageret tur.
Jeg mangler simpelthen at komme ud og køre med gutterne (m/k). Den ide med at cykling skulle være en asocial idræt, kan vi godt lukke nu. Der er kæmpe forskel på at køre alene dag ud og dag ind og så at køre sammen.
Jeg håber vi snart kan køre i klubregi igen.
Mine samlede corona-ture ser nu sådan her ud:
https://www.strava.com/athletes/8485482 ... 8/10.23330
31 cykelture og 4 løbeture.
Det er jo mange træningspas. Ikke fordi at motivationen er særlig god, men man kan jo ikke bare sidde derhjemme...
Jeg har forsøgt alverdens ting for at gøre træningen interessant:
Først og fremmest har jeg kørt en masse steder hen, hvor jeg aldrig eller sjældent har været, og der er masser er flotte steder.
Så har jeg forsøgt at få gang i noget intervaltræning, men det er rigtig svært at få lavet noget seriøst for mig, når jeg kører alene.
I dag var jeg så på et nyt eventyr, en tur til Jylland for at drikke en cappuccino - meget sjov ide, men uendeligt kedeligt at køre i god modvind i over to timer og generelt var det en lang men uengageret tur.
Jeg mangler simpelthen at komme ud og køre med gutterne (m/k). Den ide med at cykling skulle være en asocial idræt, kan vi godt lukke nu. Der er kæmpe forskel på at køre alene dag ud og dag ind og så at køre sammen.
Jeg håber vi snart kan køre i klubregi igen.
Mine samlede corona-ture ser nu sådan her ud:
https://www.strava.com/athletes/8485482 ... 8/10.23330
- Allan Herskind
Hej Per,
Op på hesten igen.
Nu ved jeg jo, at du kører med watt-måler.
Så en dag med friske ben, kan du jo køre 5 minutters "all-out" efter en god opvarmning selvfølgelig.
De watt du træder vil så ca. svare til din VO2Max.
En af ideerne er så, at du om 5 uger kan teste igen, og dermed se hvad der er sket med din form.
Samtidig kan vi jo sammenligne lidt her på Forum, så er der da lidt "konkurrence" med klubkammeraterne
Jeg testede i går og kom frem til 281 W svarende til 3,75 w/kg
(Jeg kunne godt have fået lidt flere watt ud, men nu prøver jeg igen om et stykke tid)
Det er forholdsvist nemt at få ud af Garmin Connect, hvis du opretter en træning med de 5 minutter som et interval.
Og I andre med watt-målere kan jo også bare melde ind på strengen. Hvis I altså synes det kunne være lidt inspirerende
Op på hesten igen.
Nu ved jeg jo, at du kører med watt-måler.
Så en dag med friske ben, kan du jo køre 5 minutters "all-out" efter en god opvarmning selvfølgelig.
De watt du træder vil så ca. svare til din VO2Max.
En af ideerne er så, at du om 5 uger kan teste igen, og dermed se hvad der er sket med din form.
Samtidig kan vi jo sammenligne lidt her på Forum, så er der da lidt "konkurrence" med klubkammeraterne
Jeg testede i går og kom frem til 281 W svarende til 3,75 w/kg
(Jeg kunne godt have fået lidt flere watt ud, men nu prøver jeg igen om et stykke tid)
Det er forholdsvist nemt at få ud af Garmin Connect, hvis du opretter en træning med de 5 minutter som et interval.
Og I andre med watt-målere kan jo også bare melde ind på strengen. Hvis I altså synes det kunne være lidt inspirerende
Venlig hilsen
Allan Herskind
Allan Herskind
-
Hej Allan
Jeg vil da godt byde ind, nu har jeg jo fået mig en smart-trainer der kan det der watt-måling.
Jeg har ikke kørt den test du beskriver så min tal kan nok blive lidt bedre, men jeg har kørt nogle Zwift-løb i mangel på selskab, og ud fra tallene derfra er mine tal:
5 min maks - 369W svarende til 4,75 w/kg
Hvis jeg laver en egentlig all-out test vil jeg tror jeg kan klemme lidt flere watt ud af benene
Jeg vil da godt byde ind, nu har jeg jo fået mig en smart-trainer der kan det der watt-måling.
Jeg har ikke kørt den test du beskriver så min tal kan nok blive lidt bedre, men jeg har kørt nogle Zwift-løb i mangel på selskab, og ud fra tallene derfra er mine tal:
5 min maks - 369W svarende til 4,75 w/kg
Hvis jeg laver en egentlig all-out test vil jeg tror jeg kan klemme lidt flere watt ud af benene