TEMA-Tour lørdag 24. aug. kl. 9.00

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Thomas Due Nielsen

Re: TEMA-Tour lørdag 24. aug. kl. 9.00

Indlæg af Thomas Due Nielsen »

Lyder som hyggelig tur og skøn rute... jeg kommer

Hilsen

Thomas Due

Hanne Hoppe

Indlæg af Hanne Hoppe »

Øv for den, kan desværre ikke.
God tur :D

Alan Askvig

Indlæg af Alan Askvig »

Jeg er desværre blevet syg 😡

God tur 😎🚴

Knud Pedersen
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af Knud Pedersen »

Øv Alan, det var så den ene %
God bedring

Michael Kjærskov

Indlæg af Michael Kjærskov »

8 mand stod klar ved Planken til dagens TEMA Tour til Thurø.
Turen gik som planlagt til Gislev videre over Gudbjerg, Skårup og Svendborg til Thurø. Anekdoter blev fortalt omkring mindestenen for Rolf Krake, Danernes konge, der fejlagtig men yderst relevant var havnet og forblevet på Thurø. Ved bageren var klubben vært for en træstamme og snakken gik lystigt omkring hjemturens fremsete medvind.

MEN MEN MEN

På Skovdongvej ved Skårup rammes vi af et styrt, hvor Claus Murer desværre slår sig alvorligt. Gruppen er ved at samle op på vej op ad en bakke inden vi kører ind på et skovstykke. Jeg kører som første mand ind på skovstykket, og ser pga. de varierende skyggeforhold først meget sent en serie af 3-4 store og meget dybe huller netop som vejen også smaller ind. Og selvom jeg når at give melding rammer Claus hullerne, slår en saltomortale og lander ned på hovedet og højre skulder. Heldigvis så det ikke umiddelbart ud til at Claus kom til skade med hovedet, takket være hjelmen som så ud til at have taget godt fra. Men højre skulders A/C-led / kraveben så ikke umiddelbart så godt ud. Claus blev dog hurtigt hentet af ambulancen fra Svendborg, med god hjælp fra beboerne fra den tættestliggende landejendom. Disse kunne desværre berette at det ikke var første gang af to-hjulet trafik var kommet til skade som følger huller på skovstykket.

Jeg kan som forreste rytter selvfølgelig ikke lade være med at have MEGA dårlig samvittighed over, at jeg føler at jeg skulle og burde have set hullerne noget før, og givet endnu hurtigere melding herom end jeg gjorde… øv :( :( :(

Claus’ uheld lagde selvfølge en alvorlig dæmper på humøret hos de 7 tilbageværende ryttere på den resterende tur hjem mod Odense, hvor vejret ellers for en gangs skyld var med TEMA Tour afholdelsen.

Tak for turen trods alt, - og en masse positive tanker og ønsker om hurtig restitution og heling sendes i retning af dig Claus…
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨

Alan Askvig

Indlæg af Alan Askvig »

Øv øv da - rigtig god bedring til Claus.

Claus skal anmelde uheldet og skader på krop og materiale i den kommune der har ansvaret for vedligehold af vejen...!!

Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Tak for en super tur til Michael, der tåge de første fem km og så fantastisk sommervejr resten af vejen rundt. Lækkert på Thurø og masser af veje vi sikkert aldrig har kørt på.

Ærgerligt med Claus' styrt.

Jeg kan se at farten var ca. 33 km/t, men når man kører med forhjulet i et dybt hul, så er det rigeligt til at ryge forover.

Rigtig god bedring 8-) - giv gerne en rapport her om hvordan det går.

Brugeravatar
Allan Herskind

Indlæg af Allan Herskind »

Øv hvor træls.
God bedring, Claus.
Jeg håber ikke det er slemt.

Michael, du skal ikke have dårlig samvittighed!
Vi gør jo det vi kan når vi er afsted, og vi er ikke ansvarlige for vejenes beskaffenhed.
Men det er jo også klart, at jo mere der bliver meldt, jo bedre er det.
Så det må vi huske at indskærpe, før vi tager afsted.
Venlig hilsen
Allan Herskind

Peter Dallmann
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Peter Dallmann »

”Gem et lille smil til det bli'r gråvejr”, sang Gustav Winckler i 70’erne. Michael gjorde det stikmodsatte, og gemte en super flot tur til det blev solskin. Det er altid motiverende at køre i solskin og på nye veje. Man glemmer tiden og opdager slet ikke at kilometerne tikker ind.
Desværre skete uheldet med Claus, og hvis der endelig skal siges noget positivt om det, så skete det i ikke særlig høj fart, men Claus nåede alligevel hele vejen rundt. Claus’ flotte cykel så ikke umiddelbart så medtaget ud, men vi ved jo at det alligevel hurtigt kan blive dyrt. Vi har taget billeder af hullerne, og jeg håber at Svendborg Kommune vil vedkende sig deres ansvar.
Rigtig god bedring Claus, håber vi hører fra dig når lægerne har givet deres dom.
always look on the bright side of life!

Allan Friis Madsen

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Lyder som en god tur. På trods af Claus uheld. God bedring herfra.

Besvar