EFTER STYRTET... HJÆLP! - RÅDGIVNING MODTAGES MED KYSHÅND..!

Indlæg fra gruppen, hvor der køres og trænes med henblik på cykelløbsrace, så man vil være i stand til at begå sig i den allerforreste gruppe i motionsløb.
Jesper Andersen

Re: EFTER STYRTET... HJÆLP! - RÅDGIVNING MODTAGES MED KYSHÅND..!

Indlæg af Jesper Andersen »

Capio-CFR her i Odense har en god skulder-læge.
Hvis du har sundhedsforsikring kan du komme til med det samme.
Jesper Andersen

Roger Oinas Larsen

Indlæg af Roger Oinas Larsen »

Det er ikke alle skader, der er opstået efter en tur i et vejhul, der erstattes af Kommunen. Langt fra. Kommunen skal være vidende om hullet i forvejen og have haft tid til at få det lappet, og det kan godt tage en uge. De mest alvorlige huller bliver lappet den førstkommende arbejdsdag. Det forklarer Jens Bruun Jensen, der er afdelingsingeniør i trafik og Veje i Aarhus Kommune.

»Før at vi kan drages til ansvar, skal vi have udvist forsømmelse,« siger han.

Forsømmelse skal forstås sådan, at Kommunen i lang tid har vidst, at et stort hul har været i en vej uden at lappe det. Det vil sige, at hvis man kører i et hul, kommunen ikke er bekendt med, er der ingen erstatning at hente. Et vejhul kan opstå på en time, når først vandet fryser i asfalten og udvider sig.

Plukket fra Aarhus Stifttidende

Ronny Sonne

Indlæg af Ronny Sonne »

Hej Claus
Jeg tænker du skal kontakte Carl Nielsen som også kører her i klubben. Hans daglige virke er advokat, og kan med sikkerhed guide et klubmedlem den rigtige vej.

God bedring

PS.: Hop med på MTB toget når du er klar igen, det er ikke så farligt/hårdt underlag ;)

Ronny
Ronny Sonne

Claus V Nielsen (mureren)

Indlæg af Claus V Nielsen (mureren) »

Alan Askvig: God ide med politi - men tror sgu ikke, det holder i retten :-)

Allan Herskind: Det lyder fint, tak for du vil bruge din tid på at undersøge sagen nærmere.

Jesper Andersen: Tak for hjælpen, Jesper - håber jo på, med ro og stille og rolig genoptræning af de øvelser, jeg har fået henvist, det forbedres med tiden. Er løbende til kontrol.
Er nok lidt bitter i denne case her, og utålmodig. Mener jo stadig Svendborg Kommune har en del af deres ansvar her, og jo, du har da ret, helbreddet kommer da absolut i første række - bestemt. Men tusinde tak for din opbakning.

Roger O.Larsen: lige præcis, det du skriver herom, er også det, jeg er kommet frem til - der er ingen dækningsansvarlig.

Ronny Sonne: Tak for din hjælp. Har en udemærket advokat, hvis jeg kommer dertil. - Mountainbike tør jeg simpelthen ikke - uanset hvor blødt underlag, ville jeg nok kunne slå mig alligevel - og vil da absolut komme til at savne mine cykler herhjemme, det er jo "mine børn" :-)

Tilsidst - endnu engang tak for jeres opbakning og søde kommentarer.
Tusinde tak for de private beskeder, jeg også har modtaget - det kan jeg også virkelig bruge til noget.

Håber snart - og tror på - et eller andet tidspunkt, jeg er på toppen igen - ellers er jeg forhåbentlig klar til en god gang vintertræning.

Mange hilsner herfra
Mureren

Per Antoni Nielsen

Indlæg af Per Antoni Nielsen »

Rigtig god bedring Claus ,tænker at du taber kampen mod Sv- Borg kommune, ta' en snak med din advokat og med de menesker som er bosidene der hvor hullerne var, der må da" være nogen som har klaget ,det var jo Helle ikke første gang at der var nogen der kom til skade ,se om du kan finde dem ,måske via FB ,jo flere i er til at lægge sag an,men det er et stort benarbejde.

Peter Dallmann
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Peter Dallmann »

I forlængelse af det Roger og Per skriver, så fortalte de beboere hvor vi lånte stolen til dig, at det ikke var første gang nogen var kommet til skade på grund af hullerne. Hullerne var således ikke lige opstået, så det argument kan Svendborg Kommune ikke bruge.

Halvard og jeg røg i asfalten for to år siden, fordi en entreprenør havde fræset en rille i asfalten om fredagen, fordi den skulle fjernes om mandagen. I den mellemliggende weekend var vejarbejdet ikke markeret. Opgaven var udført for Kerteminde Kommune, og de henviste til entrepenøren, som heldigvis påtog sig det fulde ansvar.
Nu må du se, hvilke argumenter kommunen fremfører for at afvise deres ansvar. Nogle gange hjælper det at man i sit søgsmål kan henvise til nogle paragrafer, så mon ikke du har behov for at rådføre dig med en jurakyndig person.
God bedring og held og lykke med din erstatningssag.
always look on the bright side of life!

Thomas Due Nielsen

Indlæg af Thomas Due Nielsen »

Jeg mener også som Peter skriver. At kone og Mand som hjalp til, de sagde det ikke var første gang der var uheld med cykelrytter og der var klaget over hullet til kommune.

Forsat god bedring

Besvar